Byłeś w Krakowie ze szkolną wycieczką ładnych parę lat temu? Pamiętasz smak obwarzanka spod Wawelu i chciałbyś sprawdzić, jak zmieniała się panorama miasta z kopca Kraka? A może chcesz spędzić kilka dni pływając kajakiem po Wiśle, przemierzając rowerowe szlaki lub spacerując z dala od miejskiego gwaru po lasach? Zaplanuj pobyt w Krakowie, a poznasz gród Kraka z zupełnie innej strony - zachęcają władze Krakowa.

Z badania przeprowadzonego pod koniec kwietnia przez Polską Organizację Turystyczną wynika, że aż 87 procent osób planujących wakacje, spędzi je w Polsce. Większość deklaruje, że szuka takich miast, w których znajdą zarówno bazę noclegową, zabytki, wydarzenia kulturalne, jak i przyrodę.

To dla Krakowa idealna okazja, aby pochwalić się nie tylko, tym z czego słynie, ale i zupełnie nieoczywistym obliczem miasta, bo to nasz niezaprzeczalny atut. Magiczna atmosfera naszego miasta przyciąga turystów jak magnes. Tym razem będziemy zachęcać turystów, aby porzucili utarte szlaki i znane przewodniki i przeszli, przejechali, przepłynęli miasto i spojrzeli na nie z niecodziennej perspektywy - mówi prezydent Jacek Majchrowski.

Ma do tego zachęcić ogólnopolska kampania "Kraków nieodkryty". W największych miastach w Polsce - w Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie i Warszawie, pojawiły się plakaty zapraszające do Krakowa.

Weszliśmy w porozumienie z przedsiębiorcami z Krakowa. Chodzi o właścicieli kawiarni, cukierni, pubów. Chcemy uruchomić przy okazji przemysł turystyczny, który znalazł się w takiej sytuacji, w jakiej się znalazł - zaznacza w rozmowie z Markiem Balawajdrem, prezydent Krakowa.

Głównym przekazem kampanii jest zaproszenie: przyjedź, a odkryjesz Kraków na nowo - dodaje Monika Chylaszek, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Krakowa.