Dziesięć tysięcy sekretnych klientów testuje sprzedawców w Polsce. Zwykli z pozoru klienci sprawdzają, czy sprzedający są mili i kulturalni oraz czy ich pomoc i porada jest przydatna. Przy wyborze towaru jednak kręcą nosem, wystawiając cierpliwość sprzedawców na próbę. A ci nie zawsze potrafią zachować się tak jak powinni.

Tajni klienci wyłaniani są spośród najaktywniejszych i najbardziej obiektywnych komentatorów na forach internetowych. Pracę zlecają im właściciele sklepów, którzy chcą sprawdzić, czy ich pracownicy sumiennie spełniają swoje obowiązki sprzedawcy.

Ci „niezwykli” klienci zadają dużo pytań, są niecierpliwi, niezdecydowani, spędzają w sklepie dużo czasu. Czasem nawet prowokują sprzedawców i próbują ich rozzłościć.

Reporterka RMF FM Barbara Zielińska wybrała się z taką „sekretną klientką” i ukrytym mikrofonem na zakupy. Sprzedawca stanął na wysokości zadania, ale klientka nie była do końca zadowolona: