Otwarcie centralnego odcinka II linii metra nastąpi najwcześniej za kilka tygodni - poinformowała prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz Pierwotnie mieszkańcy stolicy mieli skorzystać z podziemnej kolejki 14 grudnia.

Gronkiewicz-Waltz powiedziała, że przyczyną późniejszego otwarcia metra jest pożar, jaki wybuchł 2 grudnia na stacji Rondo Daszyńskiego. Wówczas zapaliły się akumulatory.

Prezydent Warszawy zapewniła, że przyczyny pożaru są sprawdzane, kontrolowane są także pozostałe stacje. Dodała, że w tej chwili zostały wstrzymane przejazdy testowe pociągów. Mogą one ruszyć najwcześniej w przyszłym tygodniu. Będą trwały około dwóch, trzech tygodni - powiedziała Gronkiewicz-Waltz. Pierwotnie zapowiadano, że potrwają 7-10 dni. 

Centralny odcinek drugiej linii metra - o długości ponad 6 km - łączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński". Z pierwszą linią metra druga krzyżuje się na stacji "Świętokrzyska".

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra. Pierwotnie planowo, że budowa II linii zakończy się w październiku 2013 r., jednak prace opóźniły się m.in. z powodu zalania terenu budowy stacji Centrum Nauki Kopernik. W sierpniu 2012 r. budowniczowie podczas prac natrafili na ciek wodny, teren budowy stacji został zalany, zamknięto tunel Wisłostrady, a prace naprawcze trwały prawie rok, do czerwca 2013 r.