Uwaga, kierowcy ciężarówek. Elektroniczny system opłat za drogi rzeczywiście mógł niewłaściwie naliczyć wam opłaty - przyznała wreszcie firma Kapsch. Dotychczas operator tłumaczył, że kilkukrotne naliczanie tych samych opłat widniało tylko w systemie informacyjnym, ale pieniądze nie zostały pobrane z kont.

Firma twierdzi, że cały czas weryfikuje błędy powstałe podczas przenoszenia danych, ale to kierowcy muszą zgłaszać reklamacje. Reporter RMF FM ustalił też, że ci, którzy jako pierwsi zauważyli, że coś z naliczaniem jest nie tak, wysłali reklamacje, ale odpowiedzi wciąż się nie doczekali.

Przypomnijmy - system nie tylko wskazywał kilkakrotne przejeżdżanie pod tą samą bramką w tym samym momencie, ale także naliczał za nie opłaty. Firma przyznała się do tego dopiero teraz, po kilku tygodniach.

Przy milionie 200 tys. transakcji dziennie mogło się zdarzyć, że tego typu informacja została jednak przekazana do systemu rozliczeniowego - tłumaczy Marek Cywińskiz Kapsch i przeprasza kierowców za zamieszanie. A ci, niestety, skazani są na składanie informacji poprzez niezbyt sprawnie działające biuro obsługi klienta.

W ciągu kilkunastu dni wielu kierowców pisało do nas o nieprawidłowościach w systemie. Dziękujemy za mnóstwo maili i przypominamy: Gorąca Linia RMF FM jest zawsze do Waszej dyspozycji!