Nie zmieniliśmy numeru konta - zapewnia w specjalnym oświadczeniu rzecznik prasowy ENEA S.A. To reakcja na pisma, które zaczęły przychodzić do klientów firmy. W listach informowano o rzekomej zmianie numeru konta bankowego, na który należy opłacać rachunki. Jak zaznacza firma, sprawa został już skierowała do prokuratury.

Oszuści wykradają korespondencję, która już trafiła do skrzynek pocztowych - pisze na swojej stronie internetowej ENEA. Po kilku dniach faktury trafiają z powrotem do klientów, ale różnią się już numerem konta. W ten sposób opłaty za prąd trafiają nie na konta firmy, a do oszustów.

Sprawa dotyczy przede wszystkim klientów z Polic oraz Szczecina, bo stamtąd firma otrzymała najwięcej sygnałów o oszustwie. ENEA prosi więc o szczególną ostrożność i sprawdzanie numerów kont podanych na rachunkach z tymi ze starych faktur. Numer konta można również sprawdzić, dzwoniąc do Call Center 91 813 56 80 lub w Biurach Obsługi Klienta.

Wszystkie niepokojące sygnały należy zgłaszać na policję. 

Oświadczenie ENEA S.A.

W związku z faktem, że do części Klientów trafiły pisma z nieprawdziwą informacją na temat rzekomej zmiany numeru rachunku bankowego naszej spółki, ENEA S.A. oświadcza:

Spółka nie zmieniła numerów kont, na które należy uiszczać opłaty z tytułu zawartych umów.

Nie kierowaliśmy do Klientów żadnych pism o zmianie numerów kont bankowych.

Osobami uprawnionymi do reprezentowania spółki są Członkowie Zarządu (zgodnie ze stanem wpisu w KRS) oraz osoby które legitymują się pełnomocnictwami wystawionymi przez Członków Zarządu.

O zdarzeniu poinformowaliśmy już organy ścigania. Nasi przedstawiciele na bieżąco kontaktują się w tej sprawie z Klientami. Dodatkowych informacji udzielają pracownicy infolinii pod numerem telefonu: 61 844 35 35.