Paryski dom mody wykorzystał w swojej kampanii reklamowej pastisz sławnego fresku Leonarda da Vinci „Ostatnia wieczerza”. W reklamie w roli Jezusa i większości apostołów, wystąpiły modelki ubrane w modne kreacje.

Wniosek do sądu o zakaz kolportowania tej reklamy skierowała konferencja biskupów Francji za pośrednictwem stowarzyszenia Wiara i Wolność.

Sąd uznał, że umieszczanie ogromnych rozmiarów afisza reklamowego w miejscach, gdzie przechodzi wielu ludzi i gdzie nie sposób go ominąć wzrokiem, „stanowi akt agresywnego narzucania się w najintymniejszych sprawach wiary”. Zniewaga, uczyniona w ten sposób katolikom, wydaje się nieproporcjonalna do pożądanego skutku handlowego – podkreślił sąd.

Sąd zakazał kolportowania reklamy we wszystkich miejscach publicznych i na wszystkich tablicach i nakazał niezwłoczne usunięcie rozklejonych już afiszów pod groźbą grzywny w wysokości 100 tys. euro za dzień opóźnienia. Agencja reklamowa i jej klient muszą ponadto zapłacić 10 tys. euro kosztów sądowych. Adwokaci projektantów mody, agencja reklamowa i sami projektanci stanowisko episkopatu określają jako cenzurę.