Fundacja Dzieci Niczyje zainaugurowała akcję „Przytul hejtera”. Ma to być odpowiedź na rosnący poziom agresji w sieci i sposób na pokazanie dzieciom i młodzieży, jak sobie z nią radzić.

Według badań z mową nienawiści w internecie styka się 4 na 10 młodych ludzi (14-17 lat). Cyberprzemocy, której elementem jest również przemoc werbalna, doświadczył już co piąty nastolatek w Polsce (21,5%).

Przemoc werbalna w sieci jest na tyle powszechnym zjawiskiem, że wielu internautów oswoiło się
z tego typu wpisami i bagatelizuje tego typu sytuacje. Jednak dla wielu ofiar hejtu, wulgarna, negatywna ocena wyglądu, poglądów, czy umiejętności powoduje poważne, negatywne emocje,
z którymi trudno im sobie poradzić
- mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje. Kampania z jednej strony zniechęca do agresji w sieci, prezentując hejterów w humorystyczny sposób - jako osoby nie mające do zaproponowania światu nic, poza bezproduktywnym obrażaniem ludzi. Z drugiej strony, apelujemy do ofiar hejtu, by nie brały do siebie nienawistnych ocen
i komentarzy w sieci. Hasło "przytul hejtera" zachęca internautów do reagowania na hejt bez agresji
i eskalacji przemocy, do próby nawiązania z hejterami dialogu, uświadomienia im szkodliwości takich zachowań i zainspirowania ich do pozytywnego korzystania z sieci - tłumaczy.

Na potrzeby akcji uruchomiono stronę www.przytulhejtera.pl.

(mn)