W poniedziałek operator systemu BLIK przekazał, że atak DDoS może powodować czasowe problemy z realizacją płatności. W ciągu ostatnich kilku dni to kolejny atak tego typu oraz problemy z działaniem systemu. "To są ataki, które polegają na wyczerpaniu możliwości sieci serwera infrastruktury. Ktoś symuluje wiele wizyt klientów, dużo więcej niż normalnie, co w przypadku nieprzygotowania operatora, nieprzygotowania ofiary, skutkuje tym, że prawdziwi klienci nie są w stanie się dostać. Tak jakby przed barem ustawiła się kolejka fikcyjnych klientów i prawdziwi klienci nie mogą się przepchać do wejścia. To nie jest normalne, że po 3-4 latach tego typu ataków w Polsce, wszystkie polskie banki nauczyły się już te ataki odpierać, a BLIK dalej nie potrafi" – zauważył w rozmowie z Krzysztofem Urbaniakiem na antenie Radia RMF24 Adam Haertle z Zaufanej Trzeciej Strony.
Poniedziałek, 3 listopada
Podcast: Rozmowy w Radiu RMF24
Dziennikarze Radia RMF24 wraz z ekspertami rzeczowo i konkretnie komentują najważniejsze tematy; tłumaczą zawiłości polityki i ekonomii; pomagają zrozumieć, co dzieje się w Polsce i na świecie. Szukasz więcej informacji? To podcast dla Ciebie!



