Czy preferencje polityczne wpływają na wybór marki samochodu? Z sondażu przeprowadzonego we Francji przez branżowy tygodnik "Auto Plus" wynika, że tak.

Według ankiety, 38 proc. wyborców lewicy jeździ Renault, podczas gdy markę tę wybrałoby tylko 21 proc. zwolenników prawicy. Renault kupiłoby aż 49 proc. elektoratu komunistów.

Z kolei Peugeot to zdecydowanie najbardziej ulubiona marka wyborców skrajnej prawicy. 21 proc. elektoratu Frontu Narodowego jeździ samochodem od tego producenta.

Zieloni poruszają się głównie Renault, doceniają Peugeota (23 proc.), ale niechętnie wybraliby Citroena (7 proc.). 13 proc. jeździ niemieckim Volkswagenem.

Najmniej markę francuską doceniają wychwalający "patriotyzm gospodarczy" sympatycy rządzącej Unii na Rzecz Ruchu Ludowego. Oni najchętniej wybraliby Mercedesy, BMW i Audi.