Reklamy piwa mają zniknąć z bilbordów, słupów, budynków i samochodów. W mediach, kinie i teatrze piwo będzie można promować, ale tylko od 23 do szóstej rano - przy czym reklama nie będzie mogła się kojarzyć z seksem, atrakcyjnością czy zdrowiem.

Sejm przyjął poprawki Senatu, do nowelizowanej ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Zgodnie z decyzją posłów producenci piwa i wina będą mogli informować, że sponsorują mecze, koncerty i kluby sportowe, ale pod pewnymi warunkami. Zdaniem Jerzego Wierchowicza z Unii Wolności przepisy te praktycznie jednak uniemożliwiają sponsoring sportu: „Zasada, że nie można reklamować piwa została praktycznie przełamana, gdyż taka możliwość istnieje. Natomiast restrykcyjne dalsze zapisy praktycznie uniemożliwiają uprawianie sportu”. Producent lub dystrybutor napoju zawierającego poniżej 18 procent alkoholu będzie mógł informować o tym, ze sponsoruje daną imprezę tylko w formie napisu. Teraz ustawa trafi na biurko prezydenta.

07:50