We Wrocławiu trwają testy trasy tramwajowej przez Popowice. To jedna z największych inwestycji tramwajowych miasta w historii. Koszt inwestycji to ponad 227 milionów złotych.

 Na trasie przez Popowice przeprowadzone zostały już pierwsze techniczne testy na moście Dmowskiego oraz całej trasie. Podczas nich sprawdzane były szyny, przystanki, rozjazdy, sieć trakcyjna, a także praca stacji prostownikowych zasilających tę trasę. Wypadły bardzo dobrze – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia. 

Trasa tramwajowa przez Popowice to wielka inwestycja komunikacyjna na zachodzie Wrocławia, która pozwoli  lepiej skomunikować rozbudowujące się osiedla mieszkaniowe w tej części miasta, ale również odciążyć ulicę Legnicką. 

Nowa linia umożliwi m.in. wykonanie remontu torowisk na ul. Legnickiej, która dziś jest maksymalnie obciążona tramwajami. 

Na nowym torowisku zostało usytuowanych 9 par przystanków tramwajowych. 

Nowe linie tramwajowe będą zatrzymywać się na przystankach: Wejherowska (Hala Orbita), Port Popowice, Białowieska, Park Popowicki, Wrocław Popowice (17. południk), Długa (ogrody działkowe), Wrocław Szczepin, Michalczyka i Kępa Mieszczańska. 

Na nowej trasie dwa przystanki zostały usytuowane tak, by ułatwić skomunikowanie z koleją w ramach przystanków - Wrocław Popowice (17. południk) i Wrocław Szczepin. 

Dzięki dwóm liniom tramwajowym mieszkańcy Popowic w szczycie co 6 minut będą mieli komfortowy, niezawodny i neutralny dla środowiska środek transportu, który pojedzie po m.in. zielonym torowisku.

Dwie linie tramwajowe

Przez Popowice w maju nowym torowiskiem pojadą dwie linie tramwajowe. Pierwsza to linia tramwajowa 19 łącząca Kozanów z placem Grunwaldzkim i dalej z Halą Stulecia. 

Linia ta pojedzie tą samą trasą, co obecny autobus C. Jej zaletą będzie to, że zapewni bezpośrednie połączenie Kozanowa z placem Grunwaldzkim. Tramwaj na trasie o długości 11,5 km stawać będzie na 24 parach przystanków.  

Druga linia w części przebiegu pokrywa się z istniejącą na razie linią 32, która z Kozanowa zamiast jechać ulicą Legnicką, pojedzie ulicą Popowicką i dalej przez przebudowane mosty Pomorskie do centrum miasta, przez Dworzec Główny i dalej na Gaj. 

Przy okazji - dla uporządkowania numeracji naszych wrocławskich linii, wraz ze zmianą trasy 32, zmieni jej numer na 18.  To dłuższa trasa, o długości 13,5 km, zatrzymująca się na 34 parach przystanków. 

Tramwaj na Popowice to część projektu Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu – Etap IIIA. Koszt inwestycji to ponad 227 milionów złotych. Z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej to blisko 82 miliony.