Dwa równoległe pasy startowe długości 3800 metrów, rozdzielone pasem szerokości 2,5 km - tak ma wyglądać serce Centralnego Portu Komunikacyjnego, który ma powstać na terenie części gmin Baranów, Teresin i Wiskitki. Przedstawiamy inwestorski wariant położonego 37 km na zachód od Warszawy węzła komunikacyjnego. Publicznie zostanie zaprezentowany dziś po południu.

Przygotowany przez spółkę CPK inwestorski wariant Portu Solidarność będzie elementem wniosku o decyzję środowiskową. Obejmuje dwie drogi startowe i węzeł kolejowy, łączący obszar lotniska z istniejącą siecią dróg, a także infrastrukturą energetyczną czy wodociągową.

Złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej spółka CPK planuje na trzeci kwartał tego roku.

Obszar lotniska ma mieć powierzchnię ok. 41 km kw., zajmujących północno-zachodnią część 78 km kw. terenów, objętych tzw. rozporządzeniem obszarowym.

Oba rozdzielone pasem szerokości 2,5 km drogi startowe będą położone w linii wschód-zachód, równolegle do autostrady A2. Stacja kolejowa ma się znajdować między nimi, w odległości 1,1 km od północnego i 1,4 km od południowego pasa startowego. W centralnej części lotniska linia kolejowa ma przebiegać w tunelu o długości 2,5 km.

Terminal pasażerski będzie zlokalizowany po południowej stronie linii kolejowej. Dwie drogi kołowania, które połączą północną i południową część obszaru między drogami startowymi przebiegają po wschodniej i zachodniej stronie terminala - zapowiada zastępca dyrektora Biura Strategii i Planowania Podprogramu Lotniskowego CPK Jakub Łoch.

>>>TUTAJ<<< prezentujemy plan omawianego wariantu CPK nałożony na mapę.

CPK ma być wybudowany do 2027 roku.