W drugiej połowie czerwca ma zakończyć się przebudowa węzła Kijewo na autostradzie A6 koło Szczecina. Remont na skrzyżowaniu autostrady i drogi krajowej nr 10 powodował na trasie nad morze olbrzymie korki. W te wakacje ruch ma być już płynny.

Już przed pierwszym czerwcowym weekendem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udrożniła dla kierowców dwa pasy ruchu w rejonie remontowanego węzła. To właśnie zwężenie do jednego pasa sprawiało, że kierowcy stali w wielokilometrowych korkach.

To na razie tymczasowa organizacja ruchu. Wprowadzenia stałej można spodziewać się pod koniec czerwca. 

Mniejsze utrudnienia na autostradzie A6 nie oznaczają jeszcze całkowitego zakończenia prac. W tym tygodniu możliwe jest jeszcze wprowadzenie zwężenia do jednego pasa na jezdniach autostrady w celu wykonania robót w pasie rozdziału. Możliwy jest również ruch pojazdów budowy w związku z pracami wykończeniowymi i porządkowymi. Na przejeździe przez węzeł będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km/h. 

Podczas zmiany organizacji ruchu i w ciągu najbliższych tygodni na węźle pojawi się więcej patroli policji. Będą prowadzone kontrole z użyciem drona.  

Wciąż zamknięte są łącznice relacji Stargard-Kołbaskowo i Gdańsk-Stargard oraz zwężona jezdnia DK10 z trzech do dwóch pasów ruchu. Wprowadzenie stałej organizacji ruchu, co będzie oznaczało pełne otwarcie węzła planowane jest w drugiej połowie czerwca. Podczas wakacji przejazd odbywać się będzie już bez utrudnień. 

Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70. i 80. 

Przebudowa obejmuje wykonanie nowych, szerszych wiaduktów, pod którymi jest miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpiła nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice mają łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstał większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.