PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły zasadnicze prace na 12-kilometrowym odcinku trasy Przemyśl–Malhowice (granica z Ukrainą) – poinformowała w piątek Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK. Wartość inwestycji to ponad 47 mln zł.

Jak dodała Szalacha, prace umożliwią reaktywowanie, po 28 latach, połączeń pasażerskich na linii nr 102 Przemyśl-Malhowice-granica państwa. Po ostatecznych odbiorach, przewoźnicy będą mogli planować uruchamianie połączeń pasażerskich - podkreśliła.

Linia nr 102 prowadzi z Przemyśla na południe do Malhowic, tuż przy granicy polsko-ukraińskiej. W tej miejscowości ma być otwarte w przyszłym roku nowe przejście graniczne z Ukrainą.

Ruch pasażerski funkcjonował na tej linii do 1994 r. Linia jest wykorzystywana do wstawiania wagonów i lokomotyw na tory odstawcze na stacji Przemyśl Bakończyce.

Jak zaznaczyła Szalacha, na odcinku Przemyśl-Malhowice-granica państwa PLK wykonały prace, które pozwolą przywrócić przejezdność trasy z maksymalną prędkością 60 km/h.

Oprócz wymiany torów i rozjazdów na długości 12 km wykonano remont peronów na stacji Pikulice oraz na przystankach Hermanowice i Malhowice. Sprawność i bezpieczeństwo na trasie zapewni również remont 9 przejazdów kolejowo-drogowych w miejscowościach: Przemyśl, Pikulice, Nehrybka, Hermanowice, Malhowice oraz 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mostów stalowych i 11 przepustów - poinformowała.

Remont, na zlecenie PLK, za ponad 47 mln zł wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Kraków sp. z o. o.