Kierowcy mogą już korzystać z nowego przejazdu pod torami w ciągu ul. Batorego. Rzeszów zyskał komfortowe połączenie północnych osiedli z południowymi – mówi Konrad Fijołek, prezydent miasta.

Inwestycja obejmowała swoim zasięgiem bardzo duży teren. Przebudowywany został między innymi układ drogowy w części śródmieścia sąsiadujący z głównym dworcem kolejowym oraz na os. 1000-lecia. Prace prowadzone były też na ul. Batorego, Siemieńskiego, Styki, Żółkiewskiego, Głowackiego. Wiele z nich zostało wykonanych pod ziemią.

"Głównym celem tej inwestycji była poprawa komunikacji pomiędzy północną a południową częścią Rzeszowa" - mówi prezydent Konrad Fijołek. "Dzięki temu z ruchu odciążymy inne ważne ulice śródmieścia m.in. Piłsudskiego, Cieplińskiego a także wiadukt Tarnobrzeski" –dodaje. 

Na inwestycję składało się wiele zadań. Wśród nich była budowa 3-wlotowego ronda dwupasowego na skrzyżowaniu ulic Głowackiego, Fredry, Siemiradzkiego, połączona z wykonaniem ciągu pieszo-rowerowego wokół ronda oraz rozbudową ul. Głowackiego.

Wybudowano też nowy odcinek drogi od ronda do przejazdu pod przebudowywanym wiaduktem kolejowym. Przebudowany i poszerzony został most na potoku Przyrwa na ul. Siemieńskiego. 

Rozbudowana została ul. Fredry, ul. Orzeszkowej, przebudowano skrzyżowania z ul. Śniadeckich wraz z chodnikami. Pomiędzy ul. Śniadeckich a Orzeszkowej powstało nowe połączenie wraz miejscami postojowymi po obu stronach drogi.  Przebudowane zostało także skrzyżowanie ul. Styki z ul. Kopczyńskiego. 

Przebudowa układu dróg w centrum Rzeszowa wraz z budową przejazdu pod torami była inwestycją dofinansowaną z funduszy Unii Europejskiej. Kosztowała prawie 54 mln zł.