W sobotę oddany zostanie jeden tor na budowanym moście kolejowym w Przemyślu - poinformowała Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK. Nadal prowadzone będą prace na torze nr 2.

Nowy most ma sprawić, że zniknie wąskie gardło na linii kolejowej Kraków-Medyka. Zachowując przy tym jednocześnie historyczny charakter obiektu - podkreśla Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Wykonano już próby obciążeniowe, które pozwoliły na sprawdzenie nowo powstałej konstrukcji pod względem statycznym i dynamicznym. Do tego celu, wykorzystano m.in. skład połączonych ze sobą trzech lokomotyw spalinowych, o łącznej wadze 360 ton. Trwają prace wzdłuż toru nr 2.

Kolejowa inwestycja obejmuje również przebudowę dróg w obrębie mostu. Dzięki temu zmieni się system komunikacji w Przemyślu. Kontynuowane są prace przy ul. Sportowej i 22-go Stycznia.

Zakończenie zasadniczych robót przy budowie mostu planowane jest w grudniu 2023 r. Nowy obiekt usprawni przejazdy na linii kolejowej 91 Kraków - Medyka i umożliwi przewoźnikom tworzenie lepszej oferty dla podróżnych.

Jedna stara nitka linii kolejowej zostanie zaadaptowana na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta. Druga zostanie wykorzystana przez Muzeum Ziemi Przemyskiej.

Koszy całej inwestycji to niemal 67 mln zł. Projekt jest współfinansowany ze środków UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.