Był nerwowy, rozmawiał przez telefon, wykonywał liczne transakcje finansowe. Takim zachowaniem 60-latek przykuł uwagę policjanta. Jak się okazało z korzyścią dla siebie, ponieważ mundurowy z Komendy Powiatowej Policji w Nowym Tomyślu w Wielkopolskiem uchronił go od utraty oszczędności życia.

Policjant zadzwonił do dyżurnego jednostki, alarmując o potencjalnym oszustwie. Dzielnicowi natychmiast podjęli interwencję.

W trakcie rozmowy z mężczyzną okazało się, że padł on ofiarą wyrafinowanego oszustwa telefonicznego (spoofing). Złodziej, podając się za pracownika banku, nakłonił 60-latka do wypłaty pieniędzy z konta i przekazania ich na inny rachunek bankowy.

Dzięki czujności i szybkiej reakcji policjanta udawało się uniknąć pełnej straty. Niestety 60-latek stracił już pewną sumę pieniędzy.

Policja przypomina, że żaden bank, policja, firma, instytucja nie proszą o pieniądze, ani o podanie haseł do logowania, danych do kart płatniczych czy instalację dodatkowego oprogramowania.

Jeśli dzwoniący tego wymaga, należy natychmiast rozłączyć się i zgłosić sprawę policji!