Trwa budowa trzeciego etapu trasy Górna. To jedna z ważniejszych inwestycji w Łodzi. Za nieco ponad rok będzie można nią dojechać prosto do autostrady A1.

Trzeci etap trasy Górna to wspólna inwestycja miasta i województwa. Dłuższy, 5-kilometrowy odcinek, powstający na terenie Łodzi połączy istniejący fragment drogi na wysokości ul. Rzgowskiej z granicami miasta.

Krótszy fragment, o długości 2 km, poprowadzi ruch samochodowy od granic miasta do węzła autostradowego w Brójcach. To zadanie realizuje Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Jak przebiegają prace?

Inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem, a zaawansowanie prac wynosi 25 procent - wylicza dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi - Agnieszka Kowalewska-Wójcik. Na ukończeniu są prace związane ze wzmocnieniem podłoża, położeniem warstwy mrozoochronnej i odwodnienia drogi.

W najbliższych miesiącach kontynuowane będą roboty ziemne i brukarskie oraz prace przy budowie kanalizacji oraz wodociągu. Równolegle drogowcy pracują przy usuwaniu kolizji elektroenergetycznych i gazowych.

Jak będzie wyglądać trasa Górna?

Nowa droga będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Na czterech skrzyżowaniach z drogami lokalnymi powstaną ronda - z ul. Nowe Górki, Bronisin, Brójecką i św. Rafała Kalinowskiego - oraz chodniki po obu stronach.

Nie zabraknie też drogi dla rowerów oraz zieleni. Posadzonych zostanie blisko 3 tys. drzew oraz ponad 22 tys. krzewów.

Trzeci odcinek trasy pozwoli na uruchomienie i sprawną obsługę komunikacyjną nowych obszarów inwestycyjnych o powierzchni ok. 44 ha. Na tych terenach działa już pierwszy magazyn firmy Amazon o powierzchni ponad 70 tys. metrów kwadratowych.

Wartość łódzkiej części inwestycji to 128,5 mln złotych. Dofinansowanie z UE wyniosło 62,4 mln zł, a z budżetu państwa - 12,5 mln zł.

Trasą Górna prosto do autostrady pojedziemy pod koniec 2023 roku.