Dwoje osiemnastolatków z Dolnego Śląska zapytało uczniów z całej Polski o samopoczucie w czasie pandemii i o to, jak radzą sobie ze zdalną nauką. Prawie 40 procent uczniów, którzy wzięli udział w ankiecie, skarży się na gorsze samopoczucie. Większość pisze też o problemach w relacjach z rodzicami i rodzeństwem.

Jak wynika z badania, przygotowanego przez Juliana Wąska i Maję Redę, najgorzej radzą sobie z izolacją starsze roczniki, te które właśnie kończą szkołę. Dla nich czas izolacji oznaczał odebranie szans na ostatnie lata beztroskiej młodości.

Nastolatkowie najczęściej skarżą się na brak kontaktu z rówieśnikami, zbyt duże obciążenie materiałem i zdalną edukacją. Piszą też o braku warunków w domu do nauki na odległość, o bezdusznym traktowaniu przez nauczycieli i braku specjalistycznej pomocy psychologicznej [WIĘCEJ O RAPORCIE].

Autorzy badania chcą teraz przygotować podobny raport o tym, jak powinna wyglądać polska szkoła po pandemii. Jak piszą - chcą wziąć zmiany w edukacji we własne ręce [WIĘCEJ O PROJEKCIE]

Opracowanie: