Linie lotnicze Germanwings wycofały reklamowe billboardy, które zaczęły pojawiać się na ulicach Londynu. Powodem był niefortunny projekt plakatów.

Na billboardach, obok zdjęć atrakcji turystycznych i uśmiechającej się stewardessy, pojawiał się slogan: "Przygotujcie się na niespodzianki". Kampania reklamowa zaprojektowana została oczywiście jeszcze przed katastrofą Airbusa A320, nie chodzi więc w tym przypadku o niewybaczalny brak taktu.

Plakaty, które pojawiły się na stacjach londyńskiego metra i w wagonach podziemnej kolejki, zostały już usunięte. Jak oświadczył rzecznik działu odpowiedzialnego za reklamy w metrze, decyzję tę podjął niemiecki przewoźnik. Zablokowana została również równoległa kampania reklamowa, która miała w bliźniaczy sposób promować Germanwings w Internecie.

Należący do tego przewoźnika Airbus A320 rozbił się we wtorek we francuskich Alpach. Zginęło 150 osób - wszystkie, które były na pokładzie.

Francuscy śledczy, badający okoliczności katastrofy, za najbardziej prawdopodobne uznają, że do tragedii doprowadził celowo drugi pilot maszyny, 28-letni Andreas Lubitz.


Zdjęcie niefortunnego billboardu opublikował na swoich stronach "New York Post":

(edbie)