Już niebawem w Hotelu Rzeszów odbędzie się kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Tematem przewodnim są Media relations i promocja wydarzeń, jako ważny element promocji miast i regionów, to tylko przykłady z wielu zagadnień, które zostaną poruszone podczas wydarzenia.

Rzeszów /Darek Delmanowicz /PAP

Jak mówi Michał Zalewski, rzecznik prasowy Krakowskiego Biura Festiwalowego - operatora Centrum Kongresowego ICE Kraków, organizacja wydarzeń i eventów to często wielka operacja logistyczna. Jednak by rozpocząć ten proces, najpierw należy znaleźć odpowiedni obiekt. - Stolica Małopolski ma wszystko, by być idealną lokalizacją dla kongresów i konferencji - doskonałe zaplecze usługowe, hotele, restauracje, atrakcje turystyczne. To dlatego pozwoliliśmy sobie na odważną decyzję o wirtualnej sprzedaży obiektu od 2010 roku, jeszcze przed jego otwarciem, które nastąpiło w 2014 roku. Od inauguracji zorganizowaliśmy ponad 250 wydarzeń. W czasie prelekcji podczas Kongresu opowiem, dlaczego jakość komunikacji zaważyła na sukcesie ICE Kraków. Wizja - rzut informacji - jej odbiór - start! To cztery filary naszych działań PR-owych. Jak widać, zostały one solidnie zbudowane, bo Centrum prosperuje doskonale! - podkreśla Michał Zalewski.

Kolejnym tematem, który zostanie poruszony podczas Kongresu, jest skuteczna promocja wydarzeń na przykładzie Tour de Pologne. Ten wieloetapowy wyścig kolarski jest jedną z najbardziej prestiżowych międzynarodowych imprez sportowych w Polsce. Oglądają go miliony Polaków i nie tylko, bo jest transmitowany do 54 krajów w 20 językach. Dzięki temu w znaczący sposób przyczynia się do promocji regionów, tym bardziej, że zawsze towarzyszy mu kampania promocyjna w największych polskich mediach. Zeszłoroczna edycja Tour de Pologne wiodła z Warszawy do Krakowa i w ten sposób symbolicznie połączyła obecną i historyczną stolicę kraju. O tym, jak za pomocą takiego wydarzenia promować miasta i regiony, opowie Czesław Lang (reprezentujący Lang Team), który jest wieloletnim organizatorem wyścigu.

W czasie Kongresu znajdą się też prelekcje dotyczące m.in. wizerunku kościoła czy służb specjalnych, które są ważnym elementem komunikacji także dla samorządów. Przedstawią je ks. dr hab. Józef Kloch, były Rzecznik Konferencji Episkopatu Polski, oraz Maciej Karczyński, były Rzecznik Prasowy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Komendy Stołecznej Policji.

Wielu prelegentów to wieloletni praktycy branży PR, którzy podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem w kontaktach z mediami. Liczę na to, że oprócz dobrych przykładów, będzie czas również na dyskusję o błędach i metodach ich eliminacji  - mówi dr Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Exactto Sp. z o.o. 

Głównym sponsorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Do grupy kluczowych partnerów Kongresu należą: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszów, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka oraz Alert Media Communications. Partnerem Kongresu jest firma Orlen. Przy wydarzeniu współpracują także: Klaster IT, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Exacto Sp. z o.o., Publicon Public Relations, SARE e-mail marketing, Sprinet, Mestengo, TOP S.A., Newslink, Canzan, konferencja PRawdziwy PR,  Mobile Madness, SEPJA digital, Vegacom, Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Rzeszowie, Tipmedia, Meble.pl, IAA Polska, Instytut Publico, Filmowy.org i Hotel Falcon.

Materiały prasowe