Na dużej wielkości kości natrafił właściciel winnicy w Austrii podczas przebudowy piwniczki na wino. Naukowcy mówią o sensacyjnym znalezisku archeologicznym. Okazało się bowiem, że są to kości mamutów sprzed 40 000 lat.

Nawet 40 000 lat mogą liczyć kości mamutów odnalezione w Krems w Austrii w ubiegłym tygodniu. Naukowcy mówią o sensacyjnym znalezisku archeologicznym. Kości odkrył lokalny właściciel lokalnej winnicy.

Andreas Pernerstorfer z okolic Krems w Austrii trafił na skamieniałości, kiedy przygotowywał się do remontu swojej winnicy. W czasie prac w piwnicy z winami natknął się na sporych rozmiarów kości.

Poinformował o tym Federalny Urząd ds. Zabytków, który z kolei wezwał Austriacki Instytut Archeologiczny (OeAI). Po przybyciu na miejsce specjaliści rozpoczęli wykopaliska.

Prace trwają od ubiegłego tygodnia. W ich trakcie odkryto kilka warstw kości mamutów. Wiek znalezisk jest wstępnie szacowany na od 30 000 do 40 000 lat.

Pracownicy OeAI poinformowali, że prawdopodobnie należały one do trzech różnych zwierząt.

Według OeAI podobnej rangi znalezisk po raz ostatni w Austrii dokonano około 100 lat temu. Jednak większość z nich zaginęła. Odkrycie w Krems stanowi zatem "wyjątkową okazję do badań".