Astronomowie opracowujący obrazy zarejestrowane przez teleskop Hubble'a opublikowali w postaci "filmu" serię zdjęć pokazujących błysk światła od zagadkowego obiektu, przypominającego kosmiczną "latarnię morską". Ten obiekt, nazwany LRLL 54361, błyska co 25,34 doby. Jego blask rozświetla otaczające go obłoki pyłu i gazu. Do tej pory znano dwa podobne obiekty. Ten jednak świeci z nich wszystkich najsilniej.

Przyczyna fajerwerków nie jest do końca jasna. Źródło światła ukryte jest za dyskiem kosmicznego pyłu. Astronomowie przypuszczają tylko, że okresowe błyski wywołuje oddziaływanie związanej grawitacyjnie pary młodych, tworzących się protogwiazd. Intensywność z jaką gwiazdy te ściągają otaczającą materię zależy prawdopodobnie od ich ustawienia. Gdy są blisko siebie, ściągają gaz i pył szybciej. Wtedy układ emituje błysk promieniowania.

Odkryty przez teleskop kosmiczny Spitzera obiekt LRLL 54361 znaleziono w rejonie formowania się gwiazd IC 348, około 950 lat świetlnych od Ziemi. Siedmioletnie obserwacje w podczerwieni wykazały tam regularne błyski promieniowania co 25,34 doby. Jak się przypuszcza, obie gwiazdy tego układu mają nie więcej niż kilkaset tysięcy lat. Opublikowane właśnie zdjęcia to wynik sesji, którą teleskop kosmiczny Hubble'a przeprowadził w czasie jednego pełnego cyklu jasności układu w dniach od 3. do 26. grudnia 2010 roku, z pomocą kamery Wide Field Camera 3.