Rewolucyjnego odkrycia dokonali francuscy naukowcy. Ogłosili oni, że dzięki badaniu fałdów mózgu będzie można wykrywać u dzieci - dużo wcześniej niż dotąd - wszystkie formy autyzmu – m.in. zespół Aspergera. Dzięki temu będzie można jak najwcześniej zapewnić odpowiednią opiekę cierpiącym na te zaburzenia.

Autyzm będzie wykrywany u dzieci dzięki badaniu faldów mózgu /ITAR-TASS/Kurskov Yevgeny /PAP

Badacze z renomowanego Państwowego Centrum Poszukiwań Naukowych i Uniwersytetu w Marsylii odkryli, że wszystkie formy autyzmu można wykryć u dzieci już w wieku dwóch lat - zanim będą one zauważalne w ich zachowaniu. Okazało się bowiem, że już w tym wieku fałdy mózgu w tak zwanym Ośrodku Broki - odpowiedzialnym za mowę i porozumiewanie się z innymi osobami - są u dzieci cierpiących na te zaburzenia mniej rozwinięte, niż u ich rówieśników.

Rezultaty badań francuskich naukowców, w których uczestniczyło ponad stu chłopców w wieku od 2 do 10 lat, opublikowane zostały w specjalistycznym periodyku "Biological Psychiatry: Cognitive Neurosciences and Neuroimaging". Badacze podkreślają, że udało im się jednocześnie ustalić, iż niektóre fałdy ludzkiego mózgu nie są jeszcze ostatecznie uformowane w momencie urodzin, lecz rozwijają się wraz z wiekiem. Dlatego też wykrywanie dzięki tej metodzie wszystkich form autyzmu nie jest możliwe u noworodków.

(mal)