W Wielkiej Brytanii wprowadzony zostanie zakaz emitowania telewizyjny reklam promujących tzw. junk foody, czyli wysokokaloryczne posiłki, gazowane napoje i słodycze. Decyzja o zakazie dotyczy programów, które zazwyczaj oglądane są przez dzieci i młodzież poniżej 16 roku życia.

Zakaz dotyczy wszystkich programów, które dzieci mogą oglądać przed wyjściem do szkoły – programów przeznaczonych dla dzieci i tych, które ze względu na swoją tematykę, mogą być przez nie wydawane - takie oświadczenie wydał rzecznik Ofcomu - brytyjskiego regulatora rynku telewizyjnego i radiowego.

Według najnowszych statystyk co dziesiąty młody Brytyjczyk cierpi na nadwagę. Najczęstszym tego powodem jest spożywanie pokarmów bogatych w tłuszcze, sól i cukier. Decyzja brytyjskiego regulatora drastycznie ograniczy wpływ reklam na upodobania kulinarne dzieci i młodzieży. Stacje telewizyjne zobowiązane zostały do wprowadzenia nowych zasad programowych do marca przyszłego roku.