​Firma odzieżowa H&M opublikowała przeprosiny za wykorzystanie wizerunku czarnoskórego dziecka do reklamy bluzy z napisem "Najfajniejsza małpa w dżungli". (oryg. "Coolest Monkey In the Jungle"). Napis wywołał spore oburzenie wśród internautów.

Na witrynie sklepu internetowego sieci H&M opublikowano zdjęcie czarnoskórego modela reklamującego bluzę dziecięcą z napisem "Coolest Monkey In The Jungle". Wielu internautów uznało to za akt niezwykle rasistowski.

Jednym z krytyków był m.in. kanadyjski piosenkarz etiopskiego pochodzenia Abel McConene Tesfaye. Jestem bardzo urażony i nie będę już pracował z H&M - napisał.

H&M w rezultacie usunęło oburzające zdjęcie i przeprosiło za ten incydent. Jest nam przykro, że taki wydruk został wykorzystany. Przepraszamy, że ubrania z nim weszły do produkcji. Nie tylko usuniemy zdjęcie z jakichkolwiek stron internetowych H&M, ale także usuniemy ubrania ze sklepów - napisano.

Firma oświadczyła, że po incydencie przeprowadzi w tej sprawie dochodzenie. 

(az)