Sprzedaż pojazdów koncernu General Motors w Chinach w pierwszej połowie roku wzrosła aż o 38 procent - podał w Szanghaju przedstawiciel koncernu, stojącego w USA na skraju bankructwa.

Największym powodzeniem w Chinach cieszyły się małe samochody dostawcze GM. W sumie koncern sprzedawał od początku roku po ok. 100 tys. swoich pojazdów miesięcznie. Od stycznia do czerwca Chińczycy kupili ponad 814 tys. samochodów tej marki. W całym 2008 roku sprzedaż koncernu w Chinach wyniosła ok. 1,1 mln pojazdów.

Mimo światowego kryzysu, który dotknął większość głównych producentów aut, chiński rynek motoryzacyjny ma się dobrze. Od stycznia do maja sprzedaż osobowych samochodów w Chinach wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem o 21 procent - do 3,36 mln pojazdów. Zdaniem analityków, w tym roku Chińczycy kupią ponad 10 mln aut osobowych.

Koncern General Motors działa na rynku chińskim w ramach spółki z kapitałem mieszanym SAIC-GM-Wuling - mającej siedzibę i zakłady w prowincji Guangxi. W USA 1 czerwca br. GM ogłosił bankructwo i przeszedł w stan upadłości. Planowana jest reorganizacja firmy.