Amerykańskie linie lotnicze American Airlines zawiesiły pracownika po tym, jak w sieci opublikowano wideo z incydentu na pokładzie samolotu, w którym uczestniczyli pasażerowie, załoga maszyny, a także płacząca kobieta z małym dzieckiem. Pracownik przewoźnika gwałtownie zabrał kobiecie wózek dziecięcy i uderzył ją nim. Jeden z pasażerów postanowił nagrać całe zdarzenie, a wideo zamieścił na swoim Facebooku.


Linie lotnicze zapowiedziały przeprowadzenie śledztwa w sprawie piątkowego incydentu w samolocie lecącym z San Francisco do Dallas. Jak poinformowała Leslie Scott, rzecznik przewoźnika, na pokładzie maszyny wywiązała się dyskusja na temat tego, czy kobieta może wejść do samolotu z wózkiem dziecięcym, czy też nie. Obsługa lotu zabrała kobiecie wózek. Wtedy została nim uderzona.

Na filmie słychać, że kobieta prosi obsługę lotu o zwrot wózka. Jeden z pasażerów zażądał od stewarda, który go zabrał, podania jego imienia i nazwiska. Następnie na pokład wszedł inny pracownik American Airlines. Między mężczyznami wywiązała się kłótnia, podczas której pracownik miał namawiać zdenerwowanego pasażera do uderzenia go.

Przedstawicielka linii lotniczych przeprosiła za tę sytuację. Wyjaśniła też, że uderzona wózkiem kobieta wraz z rodziną podróż kontynuowała w pierwszej klasie.

Niecałe dwa tygodnie temu oburzenie opinii publicznej wywołało zajście na pokładzie samolotu linii United Airlines. 69-letni lekarz trafił do szpitala po tym, jak siłą wyciągnięto go z samolotu, wybijając mu przy tym dwa zęby i łamiąc nos. Wszystko to nagrali smartfonami inni pasażerowie, nie kryjąc oburzenia. Nagrania natychmiast trafiły do internetu, a stamtąd do stacji telewizyjnych.

(łł)