​Jeśli branży nie przeszkodzą zmiany w prawie, adblocki i kłopoty z widocznością reklam, reklama w sieci może być warta 4 mld zł - czytamy w środowej "Rzeczpospolitej".

Zdjęcie ilustracyjne /Paweł Pawłowski /RMF24

IAB Polska przygotowało trzy scenariusze rozwoju rynku. W pierwszym, najmniej optymistycznym, wydatki na reklamę sięgną w tym roku 3,8 mld zł, czyli rynek wzrośnie w tempie 4,8 proc. - czytamy w "Rz".

Scenariusz bazowy zakłada, że rynek urośnie o 7,5 proc., do 3,9 mld zł, bo spadki odnotuje tylko reklama e-mailowa.

Optymistyczny wariant przewiduje natomiast, że internetowi uda się urosnąć o 10,3 proc. i po raz pierwszy dobić do 4 mld zł - podaje gazeta.

Problem, na który najczęściej skarżą się polscy gracze internetowi jest to, że gros wzrostu z rynku zabierają międzynarodowi gracze, czyli Google i Facebook - czytamy w gazecie.

(ph)