Księżniczka, która porusza się z gracją baletnicy w dynamicznym świecie budowanym na bieżąco z kubików – to pierwsza polska gra na PlayStation z goglami do wirtualnej rzeczywistości. Gra powstała w Łodzi, a inspiracji dostarczyła sztuka przez duże „S”.

Księżniczka, która porusza się z gracją baletnicy w dynamicznym świecie budowanym na bieżąco z kubików – to pierwsza polska gra na PlayStation z goglami do wirtualnej rzeczywistości. Gra powstała w Łodzi, a inspiracji dostarczyła sztuka przez duże „S”.
Gra powstała w Łodzi, a inspiracji dostarczyła sztuka przez duże „S”. /Agnieszka Wyderka (RFM FM) /RMF FM

Ruchów Księżniczce użyczyła prawdziwa tancerka baletowa, której gesty i kroki taneczne przeniesiono do komputera za pomocą techniki motion capture. Specjalne znaczniki zamontowane na ciele tancerki nagrywało 20 kamer. Później te ruchy zostały przekazane animowanej postaci w grze.

Nietuzinkowy jest również świat, w którym znajdzie się gracz, zakładając gogle do wirtualnej rzeczywistości. Inspiracją do jego powstania był kubizm i prace modernistów XX-wiecznych. Wirtualny, abstrakcyjny świat buduje się i rozpada na oczach gracza, a na dodatek otacza go zewsząd. Problemy i zagadki logiczne w grze rozwiązuje się przez taniec. W ten sam sposób zapewnia się ochronę Księżniczce.

Ciekawą funkcją gry jest także możliwość robienia zdjęć w czasie grania. Kilka kamer, pomiędzy którymi gracz może sam przełączać ujęcia, daje różnorodne spojrzenia na wirtualny świat. A to jeszcze dodatkowo wzbogaca fotografowanie.

Gra "Bound" łódzkiej firmy Plastic wraz z konsolą PlayStation VR będzie dostępna na rynku od 13 października.

(mn)