Skierniewicki sąd aresztował 34-letniego Michała R. podejrzanego o zatrzymywanie pociągów za pomocą nadajnika radiowego. Wcześniej w tej sprawie do aresztu trafił maszynista warszawskiego metra, 33-letni Marcin S. W sumie w tej sprawie podejrzanych jest trzech mężczyzn, którzy poznali się na internetowym forum dla krótkofalowców. Grożą im kary do dwóch lat więzienia.

Jako pierwszy zatrzymany został w sobotę 33-letni mieszkaniec stolicy Marcin S., na co dzień maszynista warszawskiego metra. Wpadł w ręce policjantów i funkcjonariuszy SOK w pobliżu stacji PKP Skierniewice-Rawka. Miał przy sobie krótkofalówkę. Okazało się, że wysyłał przez nią do prowadzących składy, specjalny sygnał dźwiękowy stop, który powodował zatrzymywanie pociągów na trasie Warszawa-Łódź. Jak informowała wówczas Straż Ochrony Kolei, mężczyzna w ciągu ostatnich miesięcy użył sygnału stop 32 razy, a pociągi spóźniły się łącznie o 45 min.

Po jego przesłuchaniu zatrzymano w związku z tą sprawą kolejnych dwóch mężczyzn - 28-letniego Adama G. i 34-letniego Michała R. Obaj usłyszeli po trzy zarzuty użycia bez zezwolenia radiowego urządzenia nadawczo-odbiorczego. Wobec Adama G. prokuratura zastosowała dozór policji, poręczenie majątkowe oraz zakaz opuszczania kraju. Michał R. był już wcześniej karany za tzw. dywersję informatyczną. Został aresztowany na wniosek prokuratury.

Ustalono, że wszyscy trzej podejrzani poznali się na internetowym forum krótkofalowców i wspólnie, co najmniej od sierpnia ubiegłego roku, wielokrotnie doprowadzali do zatrzymania pociągów. Wszyscy przyznali się do stawianych zarzutów. Z ich wyjaśnień - według prokuratury - wynika, że zatrzymywanie pociągów traktowali jako sprawdzenie swoich umiejętności i urządzeń, którymi dysponowali.

Śledczy zabezpieczyli należące do podejrzanych m.in. laptopy, radiostacje i krótkofalówki. Zostaną one poddane oględzinom przez biegłych. Prokuratura będzie ustalać, ile razy zatrzymania miały miejsce, w jakich okolicznościach i czy można w tym przypadku mówić, iż działanie mężczyzn stanowiło zagrożenie dla ruchu pociągów.