Wydobywamy węgiel, dajemy pracę, płacimy podatki - 23 billboardy z takim hasłem pojawiły się na Śląsku. To pierwsza w historii kampania, promująca górnictwo. Na plakacie na tle panoramy Warszawy widać górnika, który oświetla Pałac Kultury. Billboardy mają prowokować, śmieszyć, ale i dawać do myślenia.

Górnicy zaznaczają, że ich praca na co dzień jest niedoceniana. Kojarzy się ich tylko z wypadkami w kopalniach i protestami na ulicach stolicy. Ich zdaniem, warto więc tym razem, porozmawiać o bezpieczeństwie energetycznym kraju. Nieraz mówiliśmy już w Warszawie: Dalej nie doceniajcie górników, a kiedyś wam światło w Warszawie zgaśnie i wtedy zrozumiecie, po co jest węgiel i kto go wydobywa - mówią reporterowi RMF FM Piotrowi Glinkowskiemu górnicy:

Pomysł na kampanię Górnicza Izba Przemysłowo-Handlowa w Katowicach zaczerpnęła zza Oceanu. Górnik promowany przez amerykańską spółkę węglową Consol Energy oświetla Waszyngton.

Jeśli kampania na Śląsku się uda, organizatorzy nie wykluczają przeprowadzenia jej w całym kraju.