Krakowianie nie będą projektować nowego terminalu pasażerskiego na lotnisku w Balicach. W negocjacjach uczestniczy już tylko warszawska spółka z hiszpańskimi korzeniami Estudio Lamela. Dwa konsorcja, których członkami były krakowskie biura architektoniczne, nie złożyły ostatecznej oferty, skarżąc się na stawiane im warunki - pisze "Dziennik Polski".

Władze Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków - Balice nie mają sobie nic do zarzucenia. Władze spółki MPL im. Jana Pawła II Kraków - Balice prowadzą postępowanie o udzielnie zamówienia z najwyższą starannością w celu jak najlepszego zabezpieczenia interesów portu lotniczego - czytamy w oświadczeniu. Jest tam też informacja, że odwołanie firmy KONTRAPUNKT V zostało ostatecznie odrzucone, a jedna oferta, która wpłynęła w terminie, jest analizowana przez komisje przetargową.

Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wydał zgodę na otwarcie Terminalu 2 lotniska na warszawskim Okęciu. W tej chwili Porty Lotnicze uruchamiają terminal. Potrwa to kilka do kilkunastu dni. Hala musi zacząć działać przed końcem marca, kiedy port zacznie odprawy w systemie Schengen. czytaj więcej

Ta oferta została złożona przez warszawską spółkę Estudio Lamela. To ona projektowała słynny terminal II na warszawskim Okęciu i to ona była członkiem konsorcjum, które ten terminal budowało i do którego było wiele zastrzeżeń. W tym tygodniu obiekt został oddany do użytku.

Początkowo władze MPL Kraków - Balice zastanawiały się, czy warszawskie kłopoty mogą być powodem wykluczenia Estudio Lamela z przetargu, ale byłoby to możliwe tylko po prawomocnym wyroku wykazującym winę warszawskiej spółki w opóźnieniach inwestycji na Okęciu.