Zakopiańska prokuratura ostatniego dnia roku przesłała do sądu akt oskarżenia w sprawie złamania ustawy hazardowej. Chodzi o niedozwoloną reklamę podczas styczniowego Pucharu Świata w skokach narciarskich na Wielkiej Krokwi.

Za reklamowanie firmy bukmacherskiej oskarżony został przedstawiciel szwajcarskiej firmy pośredniczącej w zawieraniu umów między organizatorem a firmami sponsorskimi. Drugim oskarżonym jest przedstawiciel Tatrzańskiego Związku Narciarskiego, ponieważ jako organizator czerpał korzyści z reklamy firmy bukmacherskiej.

Pierwszemu z oskarżonych prokuratura zarzuca zlecenie i umieszczenie logo firmy bukmacherskiej na terenie skoczni, numerach startowych zawodników, biletach wstępu, programach i afiszach.

Druga osoba jest oskarżona o to, że uzyskała od firmy bukmacherskiej pieniądze za przekazanie podczas zawodów powierzchni reklamowej i za zobowiązanie się do umieszczenia na niej logo tej firmy. Obaj oskarżeni nie przyznali się do winy.

Od 1 stycznia 2010 roku obowiązuje nowa ustawa, która zabrania firmom z branży hazardowej, w tym bukmacherskim działającym w internecie i zarejestrowanych za granicą, sponsorowania zawodów sportowych w Polsce i reklamowania tego typu działalności podczas imprez.

Za złamanie ustawy o grach hazardowych grozi grzywna w wysokości nawet 720 stawek dziennych, przy czym stawka dzienna wynosić może od 43 zł do 17 tys. zł. W przypadku reklamy firmy bukmacherskiej podczas skoków narciarskich kara ta może wynieść do 3 mln zł. O jej wysokości decyduje sąd.