Maria Wa­siak ma przejąć superresort Elżbiety Bieńkowskiej - Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Wasiak z wy­kształ­ce­nia jest praw­ni­kiem, była wi­ce­wo­je­wo­dą ra­dom­skie­go oraz zasiadała w za­rzą­dzie w PKP S.A.

Przedstawiając nową szefową MIR Marię Wasiak, Kopacz zaznaczyła, że rząd chce dziś Polakom powiedzieć: "będziecie jeździć szybciej, wygodniej, będziecie jeździć po dobrych drogach". To wy jesteście świadkami, że ta drobna, ale jakże energiczna kobieta to zagwarantuje - podkreśliła Kopacz.

Jedną z pierwszych kluczowych spraw dla nowej minister będzie kwestia bramek autostradowych. Odchodząca ze stanowiska szefowa resortu infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska zarekomendowała swojemu następcy zastąpienie ich elektronicznym systemem poboru opłat. Zdaniem dotychczasowej wicepremier nowe rozwiązanie mogłoby ruszyć już w 2016 r. Bieńkowska zastrzegła jednak, że ostateczne decyzje w tej sprawie należeć będą do jej następcy.

Maria Wasiak w la­tach 1998-2000 Maria Wasiak pełniła funkcję szefa gabinetu politycznego ministra transportu Tadeusza Syryjczyka w rządzie Jerzego Buzka. Wtedy właśnie opracowano plan podziału Polskich Kolei Państwowych na grupę spółek PKP.

Po odejściu z ministerstwa Maria Wasiak zasiadała w dyrekcji i zarządach PKP. Jak wylicza Kurier Kolejowy, była m.in. dyrektorem projektu w Polskich Kolejach Państwowych, następnie prezesem PKP Przewozów Regionalnych dyrektorem Biura Prywatyzacji oraz członkiem zarządu, dyrektorem promocji i spraw społecznych PKP S.A.

W 2010 r., po odwołaniu ze stanowiska prezesa PKP S.A. Andrzeja Wacha, Maria Wasiak pełniła obowiązki prezesa tej spółki. Prezesem PKP S.A. została w maju 2011 r.  W kwietniu 2012 r. odwołano ją ze stanowiska prezesa (do firmy trafił Jakub Karnowski), a jednocześnie powołano ją na członka zarządu.

Zobacz, jakich zmian dokonała Ewa Kopacz. Porównaj skład poprzedniego rządu z nowym gabinetem. [Na niebiesko zaznaczyliśmy resorty, gdzie pojawiły się nowe nazwiska lub funkcje]