W drugiej połowie listopada ruszy społeczna kampania przestrzegająca przed zgubnymi skutkami zadłużania się ponad miarę - zapowiada "Puls Biznesu". Akcja została zorganizowana w reakcji na aferę Amber Gold.

Pokazała ona, że spora część społeczeństwa nie odróżnia banków od parabanków i nie rozumie, że pieniądze inwestowane poza systemem bankowym nie są objęte gwarancjami.

Akcji patronują m.in. Narodowy Bank Polski, Komisja Nadzoru Finansowego oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Organizatorzy zamierzają prowadzić kampanię w radiu i telewizji, ale o pomoc poprosili też episkopat, policję, kolejarzy i ZUS.

Rozmowy - jak donosi "Puls Biznesu" - są na wstępnym etapie. Na razie mowa jest o przestrzegających przed lichwiarzami ulotkach, które byłyby rozdawane w hipermarketach, pociągach czy włączane do korespondencji z emerytami i rencistami.