Restauratorzy zauważyli ożywienie w branży w pierwszej połowie roku. Już niedługo, dzięki Euro 2012, wartość rynku przekroczy 30 mld zł - informuje "Rzeczpospolita". Już w tym roku, według szacunków analityków z firmy badawczej Euromonitor, Polacy wydadzą na jedzenie i napoje w lokalach około 29 mld zł. W porównaniu do poprzedniego roku to wzrost o niemal 4 procent. A w przyszłym roku ma być jeszcze lepiej.

W pierwszej połowie 2011 roku nasza sprzedaż w Polsce zwiększyła się o 14 procent i spodziewamy się utrzymania pozytywnego trendu także w przyszłym roku - przyznaje Martin Princ z Subway Europa Centralna i Wschodnia.

Wszyscy wiążą duże nadzieje z Euro 2012. Zdaniem Jana Kościuszko, prezesa spółki Polskie Jadło, która buduje m.in. sieć przydrożnych lokali pod marką Pit Stop Bary, wartość rynku restauracyjnego wzrośnie w miastach o 4-5 procent, a restauracji przydrożnych - o 8-9 procent.

Zdaniem Euromonitora, Polacy będą także coraz chętniej odwiedzać kawiarnie. Za cztery lata wartość tego segmentu rynku ma wynieść ponad 4 mld zł. Paweł Wasiljew, dyrektor zarządzający CHI Polska - właściciela sieci kawiarni coffeeheaven, uważa iż rynek, oprócz wzrostu, czeka także konsolidacja.