Świat coraz bardziej kocha wodę w butelkach, a Polska wyróżnia się tempem wzrostu - donosi "Puls Biznesu". Za trzy lata woda mineralna wskoczy na pierwsze miejsce pod względem spożycia napojów. Wyprzedzi liderujące dziś piwo.

W tym roku po raz pierwszy światowa sprzedaż wody butelkowanej przebije wynik napojów gazowanych, choć obie będą rosły - ogłosiła firma badawcza Canadean. Spożycie wody w Azji i Europie Zachodniej już przewyższa spożycie napojów gazowanych, a w tym roku dołączy do tego grona również Europa Wschodnia - mówi Fiona Baillie, analityk Canadean.

Pod tym względem jesteśmy zdecydowanie w zachodniej części kontynentu. W zeszłym roku kupiliśmy 2,2 mld litrów napojów z bąbelkami i prawie 3,4 mld litrów wody. Mimo to - inaczej niż na Zachodzie - dynamika sprzedaży w Polsce tej drugiej ma nie zwalniać. W 2018 roku woda pod względem spożycia ma przebić piwo - obecnie najpopularniejszy z napojów.

Na rynku debiutują kolejni gracze, niekoniecznie wyspecjalizowani w produkcji wody. Zdaniem Bogdana Szladewskiego - wiceprezesa firmy Uzdrowiska Kłodzkie - Grupa PGU, producenta Staropolanki oraz Wielkiej Pieniawy, w tej części napojowego rynku jest już bardzo ciasno i nie ma miejsca dla nowych marek.

(MRod)