Polska przestaje być krajem typowo herbacianym. Coraz częściej sięgamy po kawę - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Statystyczny Polak wypija już praktycznie tyle samo kawy ile herbaty, czyli filiżankę dziennie.

Według badań Euromonitor International w 2015 roku wartość rynku kawy ma wynieść już blisko 1,3 mld euro. Oznacza to wzrost o 8 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Dobre perspektywy zachęcają nie tylko przedsiębiorców do otwierania nowych kawiarni, ale też sklepy spożywcze i stacje paliwowe do poszerzenia kawowej oferty.

W Polsce może już działać kilkadziesiąt tysięcy punktów wyspecjalizowanych w sprzedaży małej czarnej. W tym roku powstaną kolejne. Kawiarnie, oprócz typowych sieci takich jak Coffeeheaven, czy Starbucks, rozwijają też Biedronka, Empik, Orlen, BP, Statoil czy McDonald's. Coffeeheaven, ma 86 punktów, gdzie sprzedaje kawę i zapowiada kolejne otwarcia.

Starbucks z kolei inwestuje już nie tylko w tradycyjne kawiarnie, ale też kioski czy punkty dla kierowców, które do tej pory powstawały wyłącznie w Wielkiej Brytanii. Oprócz tego do Polski wciąż wchodzą nowe sieci: Aroma Espresso Bar czy Costa Coffe.

Coraz częściej pijemy kawę poza domem. Robi tak 70 procent pytanych Polaków - wynika z badań Makro Cash & Carry. Większa konkurencja to dobra wiadomość dla klientów. Jest szansa, że sięgające 300 proc. marże na kawę spadną i małą czarną kupimy taniej.