Pieniądze klientów są bezpieczne - zapewniają przedstawiciele Banku Zachodniego WBK. Oszuści wysłali do części klientów banku listy e-mail z informacją o podanie numerów kart i kont. Niektórzy internauci odpowiedzieli na tę prośbę. Listy łudząco przypominały oficjalną witrynę internetową banku. Apelujemy by go ignorować. Bank nie wymaga nigdy od swoich klientów numeru PIN - mówi RMF FM Grzegorz Adamski z BZ WBK.
Nie mamy na razie informacji o tym, żeby doszło do jakichkolwiek strat finansowych. Wszystkich, którzy podali jakiekolwiek dane swoich kart prosimy o kontakt w celu zablokowania tych kart - mówi RMF FM Grzegorz Adamski. Przypuszczamy, że jest to grupa międzynarodowa, bo początkowo maile były rozsyłane z serwera w Brazylii. W momencie, gdy go zablokowaliśmy, oni przenieśli to na serwer w Kolumbii. - dodaje.
Do tej pory 9 osób poinformowało bank o podaniu danych dotyczących swojej karty kredytowej. Policja wciąż namierza hakerów.
Bank Zachodni WBK informuje na swoich stronach internetowych, że nigdy, w żadnej sytuacji, nie wysyła do swoich klientów prośby o podanie numeru klienta lub hasła PiN do usług BZWBK24 oraz kart płatniczych.
Tak wygląda fałszywy list:
W przypadku podania na fałszywych stronach danych dotyczących kart płatniczych dla własnego bezpieczeństwa należy dokonać zastrzeżenia karty. Oto numery telefonów, pod którymi można zlecić zastrzeżenie karty:
- karty debetowe: 0-801-666-056, 0-61-856-53-25, 0-61-856-54-80
- karty kredytowe standardowe: 0-801-655-555, 0-61-856-54-55
- karty kredytowe Gold: 0-801-600-00, 0-61-856-54-60.