Brytyjczycy są zbulwersowani planami firmy Cadbury, która postanowiła zmienić sposób przechowywania czekolady na sklepowych półkach. Zmiana będzie bardzo kosztowna. Ma jednak spowodować, że ludzie będą częściej kupowali produkty tej firmy.

Firma Cadbury doszła do wniosku, że klienci rzadziej kupują czekoladę ponieważ jej tabliczki leżą na półkach, przez co są mało widoczne. Postanowiono zatem zmienić technologię produkcji opakowań, tak by czekolada stała i bardziej rzucała się w oczy łakomczuchom. Każda paczka zawierająca kilkanaście tabliczek zostanie wyposażona w specjalną sprężynę, tak by nie przewracały się one na półkach.

Zmiana technologii będzie kosztować będzie firmę 6 mln funtów. I właśnie koszty tej operacji są jednym z powodów, dla których wzbudza ona duże kontrowersje. Chodzi o to, że Cadbury wydaje mnóstwo pieniędzy na opakowania a równocześnie niedawno jedna z fabryk tej firmy zapowiedziała redukcję 200 miejsc pracy.