Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk zakończyli 54. Rajd Barum na 7. miejscu w klasyfikacji generalnej. Oznacza to, że Polacy wywalczyli w Czechach niezwykle cenne w kontekście walki o mistrzostwo Europy punkty. Załoga ORLEN Team popisała się również bardzo dobrym przejazdem odcinka Power Stage, dzięki czemu opuści Zlin z 11-punktową przewagą nad drugą załogą FIA ERC.

REKLAMA

54. Rajd Barum stanowił 6. rundę sezonu Rajdowych Mistrzostw Europy. Areną zmagań były zatem asfaltowe odcinki specjalne określane przez wielu mianem najtrudniejszych na świecie. Skalę wyzwania podkreślała bardzo mocna konkurencja wewnątrz FIA ERC oraz zawsze groźna na własnym terenie grupa kierowców z Czech. Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk starali się jechać pewnie, szybko, ale też bezpiecznie. Celem nadrzędnym była w Zlinie meta i zdobycie ważnych punktów do klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy.

Załoga ORLEN Team potrafiła nawiązywać rywalizację ze ścisłą czołówką rajdu. Polacy wygrali przejazd niemal 13-kilometrowej próby Březová w sobotę. W niedzielę Miko i Szymon wbili się na odcinkowe podium na próbie Podhoran oraz zdobyli 2 bardzo cenne punkty na kończącym rajd Power Stage Kateřinice. Kiedy Polacy wpadali w dobry rytm, byli w stanie konkurować jak równy z równym nawet z najszybszymi czeskimi kierowcami.

Ostatecznie po niezwykle zaciętej rywalizacji Marczyk i Gospodarczyk zakończyli rajd na 7. miejscu, pomiędzy bardzo szybkimi czeskimi załogami. Ta pozycja w połączeniu z wynikami Power Stage oznacza, że Polacy zdobyli w okolicach Zlina kolejne cenne punkty do klasyfikacji FIA ERC. Załoga ORLEN Team pozostaje liderem sezonowej punktacji, mając w tym momencie 11 oczek przewagi nad drugim duetem.

7. miejsce w klasyfikacji generalnej i 4. pozycja na Power Stage - oznacza to, że wywozimy z Rajdu Barum cennych 15 punktów do klasyfikacji mistrzostw Europy. Rywalizacja była bardzo zacięta. Były takie odcinki, na których czuliśmy się bardzo dobrze i byliśmy w stanie nawiązywać walkę z czołówką. Były też jednak dla nas gorsze próby, dlatego koniec końców nie byliśmy w stanie walczyć o podium w tym rajdzie - mówił Miko Marczyk.

Pozostaje pewien sportowy niedosyt, natomiast pod kątem czystego tempa, uważam, że to był mój najlepszy Rajd Barum jak do tej pory. Jestem bardzo zmotywowany i wiem, że ostatnie dwie rundy sezonu będą bardzo zacięte. Muszę dużo wymagać od samego siebie i podejść do tego z odpowiednim nastawieniem. Emocje będą towarzyszyły nam do samego końca, bo poziom FIA ERC jest niesamowicie wysoki - podkreślił kierowca ORLEN Team.

To był z całą pewnością jeden z najtrudniejszych, jeśli nie najtrudniejszy rajd całego sezonu. Odcinki prowadzą tu wąskimi, bardzo szybkimi drogami przez gęsty las. Tegoroczna edycja pokazała, że najmniejszy błąd może zakończyć się poważnymi konsekwencjami. Czujemy pewien niedosyt, chcielibyśmy walczyć o więcej, natomiast musimy docenić te ważne punkty do klasyfikacji mistrzostw Europy. Dowieźliśmy samochód do mety tego trudnego rajdu bez szwanku i wciąż jesteśmy liderami FIA ERC. Teraz koncentrujemy się na Rali Ceredigion w Walii - podsumował Szymon Gospodarczyk.

Do końca sezonu FIA ERC pozostały dwie rundy. Kolejnym wyzwaniem będzie Rali Ceredigion w Walii, który odbędzie się w dniach 5-7 września.

Wszystko, co musisz wiedzieć o załodze ORLEN Team:

  • Miko Marczyk ma 29 lat, urodził się 24 października 1995 roku w Łodzi. Rozpoczynał przygodę z motorsportem od kartingu, gdzie trzykrotnie został Mistrzem Polski w Kartingu Halowym;
  • Rywalizację w rajdach rozpoczął w 2016 roku startami w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska, gdzie od razu zajął 3. miejsce w jednym z najlepiej obsadzonych sezonów w historii cyklu;
  • Szymon Gospodarczyk ma 40 lat, urodził się 19 maja 1985 roku w Rabce Zdrój. Swoją przygodę z rajdowym pilotażem rozpoczął w 2005 roku od startów w Rajdowym Samochodowym Pucharze PZM;
  • Załoga startuje razem od sezonu 2017. Wówczas wywalczyli mistrzostwo Polski w klasie Open N. W kolejnych latach Marczyk i Gospodarczyk wywalczyli dwa tytuły mistrzów Polski w klasyfikacji generalnej, a Miko został najmłodszym mistrzem Polski w historii;
  • Do ich największych sukcesów międzynarodowych należą m.in.: tytuł mistrzów Europy juniorów, dwa tytuły drugich wicemistrzów Europy w klasyfikacji generalnej, wygrana w ORLEN Rajdzie Polski, 8 miejsc na podium w mistrzostwach Europy oraz 5 miejsc na podium w mistrzostwach świata;
  • Załoga startuje Skodą Fabią RS Rally2. Samochód ma silnik o pojemności 1,6 litra i mocy ok. 300 koni mechanicznych. Rozpędza się do setki w 3 sekundy. Ma napęd na cztery koła i pięciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów.