Za 14,94 mln zł powstanie projekt budowlany dla odcinka drogi ekspresowej S6 Kołbaskowo-Police, czyli fragmentu Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS). Zachodniopomorski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ponownie wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na opracowanie projektu budowlanego.

Prace za 14,94 mln zł zrealizuje konsorcjum firm TPF i Databout. Teraz pozostali wykonawcy mają 10 dni na ewentualne odwołania od wyboru oferty. Trzy tygodnie temu GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę dla odcinka Police-Goleniów.

Na pierwotny wybór ofert w tym przetargu zostały wniesione odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO). Odwołania zostały uznane, więc obecny wybór został dokonany w oparciu o ponowne badanie ofert z uwzględnieniem wyroku KIO.  

Przetarg w podziale na dwie części

Przetarg na opracowanie dokumentacji dla trasy S6 składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy odcinków Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police. Łączna długość tych odcinków to 25,5 km. Druga część, dla której dzisiaj została wskazana oferta najkorzystniejsza, dotyczy odcinka Police - Goleniów o długości 23,41 km. Zawiera on planowany tunel pod Odrą o długości ok. 5 km - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie.

Kryteriami oceny ofert, oprócz ceny (60 proc.), jest również doświadczenie zespołu projektowego (40 proc.). Na wykonanie projektu budowlanego dla odcinka tunelowego przewidziano 15 miesięcy.

Drugi tunel na Pomorzu Zachodnim

Jak podaje szczeciński oddział GDDKiA, Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała długość ok. 48,6 km. Ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Droga na wysokości Polic przejdzie pod Odrą tunelem.     

Sąsiedztwo instalacji przemysłowych zakładów chemicznych w Policach spowodowało konieczność wydłużenia tunelu z 3,5 do 5 km. Będzie to drugi, obok budowanego tunelu pod Świną, obiekt tego typu na Pomorzu Zachodnim i jednocześnie najdłuższy tunel w Polsce - informuje GDDKiA Szczecin.

Zachodnie obejście odciąży Szczecin

Dyrekcja przypomina, że nowa trasa będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta.    

Szczególne znaczenie będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic. Obecnie, aby dojechać z Polic do węzła S3/S6 Goleniów Północ, trzeba przejechać 58 km. Po wybudowaniu obwodnicy trasa ta skróci się do 23 km, a czas przejazdu kilkukrotnie. Z centrum Szczecina wyprowadzona zostanie znaczna część ruchu samochodowego, w tym pojazdy jadące do zakładów chemicznych w Policach - czytamy na stronie Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.