Od poniedziałku podróżni będą mogli korzystać z nowego przejścia podziemnego, które zastąpi kładkę między peronami na stacji kolejowej Kraków Bieżanów. Budowa przejścia była jednym z elementów przebudowy stacji.

Jak poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, budowa przejścia podziemnego była jednym z elementów kompleksowej przebudowy stacji w krakowskim Bieżanowie.

Zgodnie z zapowiedziami główne prace przy tym obiekcie mają zakończyć się jeszcze w tym roku.

Rozbiórka kładki

Nowe przejście podziemne znajduje się między peronami 1 i 2. Dzięki zamontowaniu wind jest ono dostępne dla osób o ograniczonej możliwości się poruszania.

Oddanie do użytkowania przejścia - wskazał przedstawiciel PLK - pozwoli wykonawcy przystąpić do kolejnego etapu prac. W jego ramach rozebrana zostanie kładka, którą obecnie pasażerowie docierają na peron.

Usunięcie stalowej konstrukcji jest niezbędne do kontynuacji prac przy modernizacji peronów - jej podpory kolidują z nowym zadaszeniem montowanym nad peronami - wyjaśnił Hamarnik i zapowiedział, że główne prace budowlane na stacji Kraków Bieżanów zakończą się jeszcze w tym roku.

Szczegóły przebudowy stacji Kraków Bieżanów

PLK planują przywrócić obsługę podróżnych z peronu numer 2 w październiku. Z kolei w grudniu zakończy się modernizacja kolejnego toru i peronu numer 1.

Kompleksowa przebudowa stacji kolejowej w krakowskim Bieżanowie polega na wymianie torów, sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem pociągów. W sąsiedztwie stacji powstała nowa nastawnia, a w kierunku stacji Kraków Płaszów wybudowano dodatkowy, trzeci tor, który zwiększy możliwości obsługi pociągów. Powstają większe i wyższe perony od wcześniej użytkowanych, połączone przejściem podziemnym.

Modernizacja stacji kolejowej Kraków Bieżanów to element wartego przeszło 1,2 mld zł projektu dotyczącej modernizacji kolejowej linii średnicowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice.

Zadanie współfinansowane jest ze środków unijnych w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę". CEF, czyli Connecting Europe Facility, to instrument finansowy zarządzany przez Komisję Europejską.