Wrocław, Łódź: Teatry protestujące. Zwolnienie 50 z 250 zatrudnionych – to koszt wizji Teatru Muzycznego we Wrocławiu, jaką ma nowy dyrektor placówki. Wojciech Kościelniak - aktor i reżyser - chce teatru z prawdziwego zdarzenia, wystawiającego repertuar klasyczny i nowoczesny. Nowa wizja jednak kosztuje... Co roku z budżetu miasta operetka dostaje 6 mln zł, to niebagatelna suma, z której przecież trzeba się rozliczyć, a chyba najlepszym krytykiem tego, co dzieje się w teatrze jest publiczość, która na przedstawienia ciągle przychodzi. To niestety nie jedyny teatr w Polsce gdzie rozgrywają się dramaty. Tak przecież niedawno było w Łodzi. W przypadku Teatru Nowego można już mówić o epilogu - walka związkowców z prezydentem Jerzym Kropiwnickim zakończyła się porażką aktorów. Niechciany przez artystów Grzegorz Królikiewicz pozostał dyrektorem artystycznym teatru i w „białych rękawiczkach” pozbywa się protestujących. Do najbliższych premier zorganizował castingi dla chętnych z całej polski i w rezultacie do dwóch spektakli zaangażował zaledwie 6 aktorów Teatru Nowego.

Wystawa poświęcona w całości filmowej adaptacji trylogii "Władca Pierścieni" J.R.R Tolkiena zostanie otwarta dziś w Londynie. Nad Tamizę wystawa przyjechała z Nowej Zelandii, gdzie obejrzało ją 220 tys. miłośników filmów Petera Jacksona. Dla miłośników trylogii wystawa będzie nie lada gratką. Będzie można stanąć oko w oko z prawdziwym Orkiem, zobaczyć, jak na ekranie ożywiono Goluma, albo samemu zamienić się w Hobbita. Nad Tamizą zgromadzono też cały zestaw broni, jaką stworzono dla potrzeb filmu. Podstawowym założeniem ekspozycji jest związek nowoczesnej technologii ze światem sztuki. Wystawa próbuje zatem pokazać tajniki produkcyjne nowoczesnych filmów, jest nie tylko okazją do fizycznego zetknięcia z rekwizytami z kina, ale wręcz wkrada się do wyobraźni reżysera.