Po weekendowej awarii BLIK-a w poniedziałek znów pojawiły się utrudnienia w korzystaniu z tej popularnej metody płatności. Ponownie doszło do ataku DDoS. Operator zapewnił wieczorem, że problemy są już rozwiązane.

REKLAMA

  • W poniedziałek po południu wystąpiły utrudnienia w korzystaniu z BLIK-a.
  • Operator systemu przekazał, że doszło do ataku DDoS. To już kolejna taka sytuacja w ostatnich dniach.
  • Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej RMF24.pl.

Wieczorem operator systemu BLIK przekazał, że po godz. 18.30 jego użytkownicy nie powinni już mieć problemów z realizacją transakcji. Osoby, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zablokowane na rachunku, powinny automatycznie otrzymać ich zwrot - zapewnił.

"Jeśli nie nastąpi to w ciągu 48h, zalecamy kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była transakcja" - dodano w komunikacie.

Problemy z BLIK-iem

W ciągu dnia pojawił się problem z działaniem usługi. "Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjami BLIKA. Pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. O wszelkich zmianach w tym zakresie będziemy informować na bieżąco" - taki komunikat można było zobaczyć po wejściu na stronę blik.com. W mediach społecznościowych sprawę opisano nieco szerzej.

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio

Czy możemy uchronić się przed cyberatakami? "Jesteśmy najczęściej atakowanym krajem"

"Obecnie obserwujemy zewnętrzny atak typu DDoS, który może powodować czasowe problemy z realizacją płatności BLIKIEM. Trwają prace nad przywróceniem płynności działania" - wyjaśniał Polski Standard Płatności - operator systemu.

To już kolejny w ostatnich dniach atak DDoS na BLIK. Poprzednio z taką sytuacją mieliśmy do czynienia w sobotę. Atak DDoS polega na zasypaniu serwera ogromną ilością zapytań, by doprowadzić do przeciążenia.

Twoja przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 dla audio

Cyberatak na system płatności BLIK. "Wszystkie polskie banki nauczyły się już odpierać takie ataki"

Dlaczego Polacy kochają płacenie BLIK-iem?

Płatności BLIK-iem są proste i wygodne, dlatego cieszą się dużą popularnością wśród Polaków. "Podajesz kod BLIK i zatwierdzasz transakcję PIN-em w aplikacji bankowej. Nie musisz logować się do bankowości internetowej, przepisywać haseł SMS lub danych karty płatniczej. Wszystko, czego potrzebujesz, to telefon z aplikacją mobilną Twojego banku" - czytamy w serwisie blik.com.

BLIK pozwala też w łatwy sposób przesyłać pieniądze na numer telefonu. Możemy go również używać przy wypłacaniu gotówki z bankomatów.

BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności. Udziałowcami spółki są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard. W ubiegłym roku wykonano 2,4 mld transakcji za pomocą systemu na ponad 347,3 mld zł.