Hakerzy zaatakowali biuro podróży ITAKA. Wyciekły dane logowania części klientów. Jak dowiedział się nieoficjalnie reporter RMF FM Igor Skrzypek, wiele wskazuje na to, że za atakiem mogą stać Rosjanie.

REKLAMA

  • Popularne biuro podróży ITAKA padło ofiarą ataku hakerskiego, w wyniku którego wyciekły dane logowania części klientów.
  • Incydent wykryto 30 października. Według szacunków chodzi o dane około 10 tys. użytkowników.
  • ITAKA zapewniła, że nie wyciekły dane finansowe, informacje o rezerwacjach ani hasła.
  • Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej rmf24.pl

Minister cyfryzacji o ataku hakerów

"Specjaliści z NASK pozostają w bieżącym kontakcie z biurem podróży ITAKA, z którego wyciekły dane logowania części klientów. Rozpoczęły się również działania operacyjne służb, mające doprowadzić do wykrycia sprawców" - przekazał w mediach społecznościowych minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

Jak dodał, klienci biura "w najbliższym czasie" będą mogli sprawdzić na stronie internetowej bezpiecznedane.gov.pl, czy wyciek dotyczył ich kont.

UWAGAWana informacja w zwizku z atakiem hakerskim na Nowa Itaka spka z o.o. Specjalici z NASK pozostaj w biecym kontakcie z biurem podry ITAKA,z ktrego wycieky dane logowania czci klientw. Rozpoczy si rwnie dziaania operacyjne sub, majce...

KGawkowskiNovember 1, 2025

Gawkowski zwrócił uwagę, że każda osoba, której dane wykradziono, powinna szybko zareagować. Co trzeba zrobić? Zmienić hasło na wszystkich portalach, na których używało się takiego samego; włączyć logowanie dwuskładnikowe; używać menedżera haseł oraz monitorować swoje konto i skrzynkę mailową.

"Zawsze warto mieć także zastrzeżony numer PESEL - wówczas nikt nie zaciągnie zobowiązania finansowego na nasze dane. PESEL można zastrzec szybko w aplikacji mObywatel - warto to zrobić niezależnie od tego czy dany wyciek danych nas dotyczy" - napisał szef resortu cyfryzacji.

Komunikat ITAKI ws. ataku

Również biuro podróży opublikowało komunikat ws. ataku hakerskiego.

"Nieuprawniona osoba / grupa osób uzyskała dostęp do części danych osobowych użytkowników posiadających konta w Strefie Klienta (takich jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu). Podkreślamy, że osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do danych dotyczących rezerwacji (w tym danych finansowych i informacji o uczestnikach wyjazdów) oraz haseł do kont ⁠-⁠ te dane są bezpieczne" - wyjaśniono. Naruszenie zostało wykryte 30 października.

"Zamknęliśmy dostęp do Strefy Klienta i obecnie prowadzimy intensywne działania mające na celu wyjaśnienie szczegółów incydentu, wyeliminowanie źródła problemu i zminimalizowanie skutków ataku" - relacjonuje ITAKA w komunikacie.

Z informacji przekazanych przez biuro dowiadujemy się również szczegółów dotyczących skali ataku hakerskiego. "Obecnie wiemy, że dane dotyczą grupy 10 tysięcy użytkowników, potencjalnie skala wycieku może być większa" - czytamy w komunikacie.

Klienci ITAKI powinni zgłaszać pytania związane z atakiem hakerskim do Centrum Obsługi Klienta - pod adresem .