Sygnalizacja świetlna, przesunięte przejście dla pieszych i nowa nawierzchnia – to część zmian, jaka została wprowadzona na przebudowanym rejonie skrzyżowania ulic Marywilskiej i Kupieckiej w Warszawie.

REKLAMA

Teraz ruchem na skrzyżowaniu steruje sygnalizacja świetlna. Dzięki temu kierowcy zyskali bezpieczniejszy wjazd i wyjazd z ul. Kupieckiej, a piesi taką samą możliwość przekroczenia przejścia przez drogę główną ul. Marywilskiej, gdzie prowadzi ich wyremontowany chodnik. Zebra została przesunięta bliżej skrzyżowania, dzięki czemu jego obszar stał się mniejszy, a droga do pokonania przez pieszych – krótsza.

Jezdnia ul. Marywilskiej w kierunku północnym oraz południowy wylot ze skrzyżowania stały się szersze, zyskały też nową nawierzchnię.

Wykonawca zlikwidował biegnący po wschodniej stronie drogi głównej pas rowerowy, a ruch rowerowy poprowadził wydzieloną jednokierunkową drogą dla rowerów. Aby zapewnić płynność ruchu samochodowego, po południowej stronie skrzyżowania zlikwidował wykorzystywane w niewielkim stopniu przejście. Na jezdni wschodniej utworzył pas do skrętu w prawo w ul. Kupiecką, z dopuszczeniem jazdy na wprost dla autobusów.

Łącznica i droga dla rowerów

W pasie zieleni między drogami ul. Marywilskiej (za ślimakiem skrzyżowania z ul. Płochocińską) powstała łącznica. Po to, żeby odciążyć skrzyżowanie jezdni bocznej z ul. Kupiecką. Łącznica ma 5 m szerokości i poruszają się nią kierowcy, którzy wjechali na ul. Marywilską z ul. Płochocińskiej.

Na łącznicę nie mogą wjechać ci, którzy poruszają się boczną drogą ul. Marywilskiej od ul. Kupieckiej. Droga ta stała się dwukierunkowa dla wszystkich tylko na krótkim odcinku – do wjazdu przy budynku Marywilska 44C. Dalszy fragment do jazdy w kierunku południowym przeznaczony jest tylko dla mieszkańców dojeżdżających na posesję. Dojście pieszo ułatwia im zaś nowe przejście, które powstało przez drogę boczną.

Od łącznicy przez pas zieleni do skrzyżowania z ul. Kupiecką została poprowadzona nowa droga dla rowerów. Natomiast znajdująca się po sąsiedzku zebra (położona ok. 100 m na południe od skrzyżowania z ul. Kupiecką) zyskała sygnalizację świetlną.

Ostatnim elementem przebudowy były zmiany na znajdującym się ok. 400 m na północ od skrzyżowania z ul. Kupiecką łączniku dróg bocznej z główną ul. Marywilskiej. Łącznik stał się szerszy i dwujezdniowy.

Na jego skrzyżowaniu z drogą główną powstała sygnalizacja świetlna. Aby nie zaburzać tam płynności ruchu, wykonawca uniemożliwił jadącym od północy ul. Marywilską skręt w lewo. Dojazd z tego kierunku możliwy jest na skrzyżowaniu z ul. Kupiecką.

Marywilska i Inowłodzka

Kilkanaście dni temu prace zakończyły się również w rejonie skrzyżowania ulic Marywilskiej i Inowłodzkiej. Tam układ drogowy też zmodyfikował deweloper. Dotychczasowy wlot ul. Inowłodzkiej stał się tylko wjazdem w tę ulicę, zaś odchodząca od niej droga boczna została przedłużona w kierunku północnym do istniejącego wjazdu z Marywilskiej pod pobliskie hale chłodnicze.

Wjazd ten został przebudowany. Po poszerzeniu stał się wyposażonym w sygnalizację świetlną skrzyżowaniem, na którym są trzy nowe przejścia dla pieszych (dwa przez ul. Marywilską i jedno przez drogę dojazdową do budowanego osiedla) i komplet przejazdów rowerowych.