​Do 14 czerwca będą przyjmowane oferty w ogłoszonym przez spółkę Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM) przetargu na przebudowę mierzącego około 1,9 km fragmentu tzw. Trasy Kórnickiej, czyli torowiska we wschodniej części Poznania.

REKLAMA

W komunikacie PIM podano, że w ramach inwestycji kompleksowo przebudowana zostanie trasa tramwajowa od skrzyżowania ul. Jana Pawła II i ul. Kórnickiej do os. Lecha.

Torowisko zostanie zdemontowane i wybudowane na nowo, podobnie jak sieć trakcyjna i reszta infrastruktury towarzyszącej. "Założeniem inwestycji jest wykonanie torowiska o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych, w celu osiągnięcia m.in. trwałości, stabilności, poprawy bezpieczeństwa" - podkreślono w komunikacie.

Według planów w ramach inwestycji przystanki Kórnicka i os. Tysiąclecia zostaną przebudowane, a obecny przystanek Polanka zostanie rozebrany. W zamian mają powstać dwa nowe perony tramwajowe w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych.

Dodatkowo w ramach prac drogowych zaplanowano m.in. budowę przedłużenia ul. Pleszewskiej o ponad 200 m, na odcinku od skrzyżowania z ul. Zygmunta Warczygłowy do skrzyżowania z ul. Kaliską i Polanka. Ma to być jednojezdniowa ulica z chodnikiem po obu stronach i drogą rowerową po stronie wschodniej.

W komunikacie PIM podano, że po przebudowie przejazd przez torowisko tramwajowe w ciągu ul. Milczańskiej nie będzie dostępny dla samochodów.

"Przewiduje się tam budowę wyłącznie przejścia i przejazdu dla pieszych i rowerzystów. Zamknięcie przejazdu dla samochodów nastąpi zgodnie z zapisami planu miejscowego, istotne są tu kwestie bezpieczeństwa" - wskazano w informacji PIM. Oprócz prac torowych i drogowych w ramach inwestycji zostanie zbudowane odwodnienie, oświetlenie uliczne i system monitoringu.

Oferty firm startujących w przetargu na realizację tej inwestycji będą przyjmowane do 14 czerwca. Rozpoczęcie prac przy przebudowie trasy kórnickiej PIM planuje na III kw. a ich zakończenie na IV kw. 2023 r.

Przebudowa tzw. Trasy Kórnickiej jest ostatnim etapem realizowanej od 2017 r. modernizacji torowiska tramwajowego w ciągu ul. Chartowo i Żegrze wraz z rondem Żegrze oraz budowy nowej trasy tramwajowej od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej.