Kierowcy mogą już korzystać z al. 29 Listopada w Krakowie. Na niektórych odcinkach dróg rowerowych i chodników w najbliższych tygodniach nadal prowadzone będą prace wykończeniowe.

REKLAMA

Na ten moment czekało wielu krakowian. "Nowa inwestycja jest już dostępna dla użytkowników. Wszystkie prace pozwalające na bezpieczne użytkowanie wykonanej infrastruktury zostały zrealizowane i uzyskały pozwolenie na użytkowanie" - podał Urząd Miasta Krakowa.

Na odcinku 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta i budowanej obecnie północnej obwodnicy, kierowcy mogą korzystać z dwóch jezdni. Każda ma co najmniej 2 pasy ruchu. Łatwiejszy wyjazd z Krakowa na północ zapewniają też nowe i przebudowane skrzyżowania z takimi ulicami jak: Węgrzecka, Witkowicka, Belwederczyków, planowana ulica Iwaszki, Papierni Prądnickich, planowana Felińskiego, Banacha, ks. Meiera, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Siewna, Powstańców, Rybianka, Dobrego Pasterza i Chlebowa, Nad Strugą i Woronicza".

Miasto podało, że na skrzyżowaniach oraz na samej arterii uruchomiona ma być sygnalizacja świetlna. W pierwszym okresie, sygnalizacja będzie działać w trybie stało-czasowym. Docelowo, ma ona funkcjonować w trybie akomodacyjnym, czyli takim, który dostosowuje się do aktualnego natężenia ruchu.

O inwestycji

Rozbudowa al. 29 Listopada to druga co do wielkości infrastrukturalna inwestycja miasta Kraków na północy, za którą odpowiada Zarząd Inwestycji Miejskich.

W ramach inwesrealizacji powstały ścieżki rowerowe i trasy pieszo-rowerowe o długości 5,3 km, wytyczono też buspasy na długości ok. 2,8 km, a także przebudowano dwa wiadukty kolejowe - w rejonie ul. Siewnej i ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Zasadzono również 371 drzew i ponad 17 tys. krzewów - część na trzech skwerach w rejonie ul. Chlebowej, ul. Rybianka, ul. Felińskiego, które powstały w ramach inwestycji.

Rozbudowa al. 29 Listopada na odcinku od ul. Woronicza do granicy Krakowa uzyskała unijne dofinansowanie na kwotę ponad 100 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wykonawcą zadania było konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (lider), Strabag Sp. z o.o. (partner).